1679 keer bekeken

De Gooise Wagenspelers

• maandag 22 november 2021 @ 12:28

Hallo Robert,

Al weer 9 jaar geleden schreef jij iets over de Gooise Wagenspelers. Ik ben een paar seizoenen aan deze club gelieerd geweest als muziekant. Tussen de bedrijven door mocht ik dan een stukje op de doedelzak spelen. Ik  was toen als lid van de Beatrixband een jaar of 17. Nu al weer 80. Je rept over een fotoalbum. Ik ben wel benieuwd of ik ooit gefotograveerd ben!

• zondag 21 oktober 2012 @ 19:03

De Gooise wagenspelers was een theatergroep onder leiding van mijn Opa Thom Ros.

De leden van dit theater waren ondermeer Jeanne Verstraten, Ab Ruiter, Philip de la Chapelle en

af en toe Jack Hamel.Ik las bij een zekere Hans de vraag of ze nog bestaan.

Nee, helaas niet meer! Al die mensen zijn al lang de hemelpoort gepasseerd, mijn Opa ook, hij zou nu

een dikke 110 jaar oud zijn! Dank zij de medische wetenschap heeft de volgende generatie daar kans op,

voor mij is 't ook niet weggelegd. .

Echt helaas want ze waren inderdaad best goed, volgens Hans. Ik beaam dat!  Duidelijk toneel,

overtuigend geacteerd entoegankelijk voor iedereen. Ik heb als jochie mee mogenhelpen met het schilderen

van de coulissen en het aandragen van koffie. In die tijd waren acteurs nog mensen die gewoon hun vak

uitoefendenen zich absoluut niet gedroegen als half-goden.

Ik moet nog ergens een stapel plakboeken hebben. Wie interesse heeft, melde zich!

Rob Ros.